13 Haziran 2012 Çarşamba

Barbie kişisi!


    Hakkını verebilmek için başlayalım bakalım! Şöyle açıklayayım Barbie! Baştan belirteyim; bence Barbie bir kişi. Hehe. Dolayısıyla bu yazıda hatta bu blogta Barbie’ yi kişileştirme ögeleri içerisinde görürseniz bana sormayın bu neyin kafası? Evet bildiğiniz gibi her kız çocuğunun en yakın arkadaşı, çocukluğunun en kıymetli sırdaşı ve tabii ki o harika platin sarısı saç.
    Benim ufacık bir Barbie koleksiyonum var. Peki koleksiyon da ne var? Galiba benimkinden daha zengin bir kıyafet dolabı, arabası, bisikleti, harika banyosu, makyaj malzemeleri, dvd oynatıcıları, cd leri… ve daha pek çokları var. Bu noktaya gelebilmeleri için çok çabaladım. Barbie koleksiyonumu ve bloğumu ortak bir paydada buluşturma fikri nedeniyle Barbie başlıklı yazılar görmeye kendinizi alıştırsanız iyi olur. Kendi koleksiyonumdan fotoğrafları bu gönderide paylaşmaya cesaret edemedim. Müzedeki bebekler o kadar havalı ki benim bebeklerim başka bir gönderinin konusu olsun.
    İlk barbie bebeğin, Ruth Handler isimli Amerikalı bir bayan tarafından kızı için çabalamalarının sonucunda üretildiği biliniyor. Tabi ki artık Barbie sadece bir oyuncak bebek olmaktan çok ötede. 1959 yılında çıktığı serüvenin de öyle çok yaşanmışlıkları var ki Barbieciğim’ in. Nerdeyse bütün modacılar Barbie için özel kıyafetler tasarlamışlar. Barbi' nin popülerliğini hiç yitirmediği bir marka değeri var. Bu başka bir yazının konusu olsun o halde. Ama tüketim dünyasının bir ögesi olması benim gibi amatör ruhları biraz acıtsa da biliyoruz ki aslında önemli olan dış güzellik;  yeşil göz, incecik bel, hokka burun değil kalbin ve beynin hükmettiği bir iç güzellik!
 
 
 
  








    Prag' ta harika bir Barbie müzesi var. Prag kalesindeki oyuncak müzesinin üst katı sevgili Barbieciğim' e ait. İlk Barbie bebekle burada tanışma fırsatı yakaladım. Hehe . Beni şaşırtan en önemli nokta şimdi platin sarısı saçların idolü olan sevgili Barbie’ nin zamanında zümrüt karası saçlara sahip olması. Neyse ben çok uzatmayayım.  Biraz fotoğraflar konuşsun. Fotoğraflar Prag' da bulunan Barbie Müzesi' nden.






3 yorum:

  1. çok beğendim ;)benim hiç orjinal barbiem olmadı en kısa zamanda bende bir barbie edinmeliyim

    YanıtlaSil
  2. Barbienin dışı kadar içi de mi güzel diyorsun?

    YanıtlaSil
  3. Barbie aslında sensin diyorum :D

    YanıtlaSil